torsdag 14 maj 2009

Konstiga storlekar...



Jag beställde dessa Champion plagg till Tuva på Ellos rea. Stl 128. Hon har fortfarande det mesta i 122. När de kommer sitter de som en smäck! Nog hade jag trott att de skulle vara lite stora. Hon är ju inte direkt kraftig tjejen. Ska skicka tillbaka om ta nästa storlek 140. Stl 128 skulle motsvara 7-8 år. Jo just! Precis som när jag köpte ett par HM jeans på Tradera åt Tuva i stl 128. Fit Squin, som hon haft förut. De satt som ett ålskinn! Jag fick för mig att Felix skulle testa dem och de satt som gjutna på honom med. Han kallar dem för sina tajta jeans. Han har annars stl 104. Det är inte klokt!
Jag tror att Tuva har hoppat över 128, jag har köpt överdelar i 134 och de funkar. Vet inte om jeans ännu, får ta med henne till HM så får hon prova.
Förresten så kommer Gneis att ha förhandsförsäljning på sina vinterkläder till veckan. Så himla kul! Jag ska defnitivt beställa till båda. Vi har varit så himla nöjda med Gneis kläderna som jag köpte till Felix för två år sedan!! Verklligen kvalitet!

Inga kommentarer: